На різних машинах отвір для затоки палива в бензобак розташовується з різних сторін. Іноді це не зовсім зручно. Чому б усім автовиробникам не створювати моделі з однаковою часткою правою і лівою горловин?
Іноді на заправках можна спостерігати ситуацію, коли до бензоколонки з одного боку стоїть багато машин, а з іншого практично нікого немає. Просто в одних горловина бензобака розташована праворуч, а в інших - ліворуч. Чому так відбувається?
Кришка праворуч
У європейських автовиробників горловина бензобака найчастіше розташована праворуч біля леворульних машин. Це пояснюється зручністю заправки - водієві не потрібно побоюватися удару дверей об бензоколонку, а парам палива потрібно більше часу на те, щоб проникнути в салон через відкриті водійські двері. До того ж, заправляти машину з каністри на узбіччі зручніше, якщо горловина розташована зі зворотного боку від водійських дверей.
Кришка ліворуч
Ймовірно, з цієї ж причини азіатські праворульні машини заправляються ліворуч. Варто сказати, що частина зручностей, які забезпечує таке розташування горловини, пропадає, якщо ви їсте на праворульній машині по дорозі з правостороннім рухом або, навпаки, на леворульній машині по лівосторонній дорозі.
Деякі азіатські марки постачають на зарубіжні ринки леворульні машини з лівим розташуванням горловини. Швидше за все, це обумовлено тим, що додаткова зміна конструкції збільшить витрати на виробництво автомобіля, а положення горловини, за великим рахунком, не так вже й важливо.
В американських автомобілях досить часто можна зустріти лючок бензобака з лівого боку. Це робиться для того, щоб водієві не треба було стрибати навколо великого автомобіля: прибрав пістолет у паливозаправну колонку, закрив лючок, сів у машину і поїхав. Ризик забути пістолет в паливозаливній горловині при такому розташуванні бензобака набагато нижче.
Однак, є й альтернативна думка з цього питання: