Деякі автовласники, можливо, задаються питання: що буде, якщо перепрошити ЕБУ мого автомобіля і налаштувати його індивідуальним чином? Сучасний чіп-тюнінг якраз займається кастомізацією і налаштуванням автомобільного мозку, завдяки чому можна підвищити потужність двигуна і поліпшити динаміку автомобіля. Іноді чіп-тюнери заявляють про те, що разом з цим і витрата палива може зменшитися. Але чи так все райдужно буде з машиною, якщо ви влаштуєте їй чіп-тюнінг?
Зміна контрольованих ЕБУ параметрів може йти двома шляхами, у кожного з них є свої шанувальники.
OBD-тюнінг
Передбачає втручання в заводські налаштування автомобільного комп'ютера і створення кастомного налаштування схеми управління даними, одержуваними від датчиків двигуна. При цьому можна відрегулювати все так, як побажає власник: максимально збільшити потужність двигуна до 40% на турбованих моторах (до 15% на атмосферних), прибрати екологічні обмеження автозаводу, підвищити момент, що крутить, на низьких обертах.
При цьому штатний ЕБУ автомобіля залишається на місці, коригується лише його комп'ютерна програма. Для повернення до заводських параметрів доведеться перепрограмувати комп'ютер.
Модуль-тюнінг
У цьому випадку зовнішній модуль із заздалегідь встановленою програмою коригувань з'єднується системно між датчиками двигуна і ЕБУ. Заводські налаштування ЕБУ залишається колишніми, але встановлений модуль програмно втручається в роботу ЕБУ, посилаючи йому свої «показання» датчиків. Відбувається бажана підбудова заводської програми прямо під час руху. При цьому такий модуль можна завжди відключити від автомобіля, і двигун відразу повернеться до своїх стокових характеристик.
Відчутна шкода
Обидва методи мають свої особливості, але загальним залишається те, що в результаті будь-яких програмних коригувань саме автомобільне залізо починає працювати трохи не так, як було задумано інженерами на заводі.
Це негативно позначається на ресурсі як окремих його компонентів (колінвал, поршні, шатуни, турбіна, каталізатор), так і в цілому на автомобілі - з'являються більш високі вібронавантаження, підвищена температура і проблеми з трансмісією.
Власники абсолютно нових автомобілів з виробленим чіп-тюнінгом можуть перший час не помічати негативних наслідків. Вони лише радісно відзначать, що швидкісні характеристики машини покращилися: зменшилася відносна витрата палива, підвищилася потужність і крутячий момент. І якщо при заводських налаштуваннях ЕБУ двигун мав 2-3-разовий запас міцності, то з кастомною прошивною він буде практично весь час працювати на межі можливого. Відповідно, міжсервісні інтервали стануть в 2 рази коротшими, і за таким автомобілем потрібно буде стежити дуже пильно.
Якщо вам дуже хочеться знизити витрату палива на машині, то набагато простіше пересісти на автомобіль з маленьким двигуном. У випадку, коли необхідно їхати швидко, то найкраще придбати машину з більш потужним двигуном. Ці два бажання спрямовані в різні боки, і ніякий чіп-тюнінг не зможе зробити автомобіль економічним і потужним одночасно.