«Козерог-1». Як американці на Марс літали

«Козерог-1». Як американці на Марс літали

Кінокартина «Козерог-1» являє собою майстерну гру на переконаннях фанатів змови про висадку на Місяць. Так, є такі люди. Вони, незважаючи на наявні очевидні докази впевнені, що місія «Аполлон» була просто жахливою містифікацією.

Але давайте про фільм.

Сюжет фільму

Астронавти Брубейкер (Джеймс Бролін), Вілліс (Сем Вотерстон) і Вокер (О. Джей Сімпсон) повинні стати першими людьми на Марсі. І вони абсолютно впевнені в тому, що пройшли повну підготовку до польоту. І дійсно скоро полетять на Червону планету. Однак за кілька хвилин до старту їх витягують з капсули і ховають. Після чого один з керівників НАСА Джеймс Келловей (Хел Холбрук) пояснює збентеженим астронавтам, що місію довелося скасувати. Через несправність системи життєзабезпечення. Однак подібна невдача може сильно погіршити моральних дух американців. Який і без того знаходиться на гнітюче низькому рівні. І американському народу потрібно щось горде і мужнє, щоб підняти людям настрій. І посадка на Марс неодмінно зробить це! Краще і не придумати. Келловей переконує астронавтів взяти участь у марсіанській містифікації. Заради американського народу. При цьому шантажуючи їх життям і здоров'ям членів сімей.

Після промови Келловея Хайамс переносить нас в якусь похмуру реальність. В якій ми спостерігаємо, як астронавти неохоче погоджуються брати участь у містифікації. І, незважаючи на епічний підхід до афери (яка триває майже рік, щоб майже точно зіставити час, який буде потрібно, щоб дістатися до Марса і повернутися назад), ця історія тече монотонно. Іноді навіть нудно. З однаковою швидкістю. І це зроблено не просто так. Такий підхід дає нам достатньо натяків на ті жахливі моральні навантаження, які лягли на плечі полонених астронавтів.

Правошукач

З цією історією перемежається паралельний сюжет. У ньому головним героєм є похмурий репортер Роберт Колфілд (Елліотт Гулд). Цей чоловік починає щось підозрювати. І поступово розкриває змову, постійно стикаючись з різними небезпеками. Адже таємничі урядові агенти будь-якими шляхами намагаються змусити його замовкнути. Однак завдяки його пригодам все рухається досить добре. До того ж вміння Гулда невимушено виразити додає таку необхідну легкість того, що відбувається на екрані.

На позначці в одну годину сюжет фільму приймає новий оборот. При поверненні на Землю порожній апарат місії згорає в щільних шарах атмосфери. Що ніяк не входило в плани НАСА. Приховати цей факт неможливо. Вижити при такій катастрофі теж неможливо. І астронавти здійснюють втечу. Вони цілком розумно припустили, що їх, швидше за все вб'ють, коли прийде час зачистити всі сліди містифікації. Тріо намагається сховатися в пустелі. Але урядові вбивці йдуть по їхньому сліду. І Хайамс перетворює частину свого фільму на одну довгу погоню. Зрештою двоє з трьох астронавтів потрапляють до рук переслідувачів. Але командиру корабля все ж вдається врятуватися.

«Козерог-1» знятий Хайамсом на зорі його кращого десятиліття. У 80-х роках минулого століття режисер створив такі блискучі недооцінені трилери як «Космічна одіссея 2010», «Зоряна палата» і «Вузька грань». Але саме в цій картині він майстерно врівноважує багато емоцій і настроїв. Вона сувора, але енергійна. Холодна і тиха. Це трилер і одночасно гучний бойовик.

Все це разом - незабутній твір у жанрі параної. Яке залишає після перегляду дуже дивне післясмак. Всім раджу подивитися!

(А заодно порівняйте якість постановочних зйомок з якістю матеріалу місячних місій НАСА) .