Львівські студенти за кілька років зуміли не тільки налагодити виробництво арахісової пасти в Україні, а й зробити своє підприємство одним з провідних у галузі.
Історія бренду «ТОМ» почалася в 2012 р, коли троє студентів інвестували в бізнес по $100. За допомогою машинки для переробки арахісу, вони випустили перші пару сотень баночок. Серйозне виробництво почалося в 2015 р, коли в справу було вкладено близько 2 млн грн.
В даний час підприємство виробляє свій продукт на обладнанні з Італії та Німеччини, дещо переробивши його під свої потреби.
Читайте також:
Весь урожай горіха в Україні збирають у лісі та дворах
Український горіх - поза конкуренцією
Мармуровий перейшов влаштував справжній геноцид сочинському фундуку
В Україні запущено виробництво молока з волоських горіхів
Українські горіхи активно підкорюють світ
У своїй роботі підприємство дотримується норм ДСТУ і не додає в продукцію хімічних речовин. Термін реалізації пасти становить 6 місяців. Сировина для неї фірма закуповує у прямих постачальників - Китаю, Індії та Аргентини.
Під торговою маркою «ТОМ» можна купити кілька видів арахісової пасти: солену, солодку, нейтральну, з медом, з шоколадом, з курагою, з чорносливом, з журавлиною, з шматочками арахісу, з шматочками шоколаду.
Завантаженість виробництва оцінюється в 10%. Залежно від пори року, підприємство реалізує 3-10 т пасти з арахісу. За час роботи компанія отримала безліч оптових і роздрібних покупців по всій Україні. Її продукт можна знайти в еколавках, невеликих магазинах, торговий точках для спортсменів. Фірма намагалася реалізувати арахісову пасту через супермаркети, але їй не підійшли їхні умови. Місячний оборот компанії на сьогоднішній день становить від 500 тис. до 2 млн грн.
Підприємство випускає пасту в ємностях різного обсягу. Для населення це упаковки зі скла і пластику від 25 до 500 г. Для виробництва продукт фасують у відра по 10 кг. У планах компанії почати розфасовку в кілограмові відірки.
Коли справа тільки починалася, в Україні ще не було виробників пасти з арахісу. На сьогоднішній день їх 10, але тільки 1-2 з них є справжніми конкурентами. Крім арахісової пасти, на підприємстві налагоджено випуск чаю, граноли, згущеного молока, а також елітних паст з фундука, мигдалю і кеш'ю.
Самі підприємці кажуть, що вести бізнес в Україні дуже складно, а ринок зовсім дикий.